Preisz Angelika: ABC-s mese (5.a)

 Preisz Angelika: ABC-s mese (5.a)




Preisz Angelika: ABC-s mese

A király fia elindult világgá.

Ám amerre útja vezette, kanyargós volt.

Bármerre nézett, nem látta, merre halad.

Cikcakkban lépkedett.

Csak az eget kémlelte segítségül.

De ahogy felnézett, elcsodálkozott.

Egy arany színű madarat pillantott meg.

Érdekes hangot adott ki a torkán.

Figyelmesen nézte a madarat.

- Gondolom, hamarosan elrepül…

Gyorsan hátra pillantottam és már nem volt sehol.

Hamarosan elindultam hegyet mászni…, aztán felértem a hegy tetejére.

Itt a hegy tetején talált a királyfi egy óriási, gigantikus fészket.

- Jé, megmozdult egy tojás!

Kár, hogy nem vihetem haza!

Látta, hogy az anyukája hiányzik, előkapta a telóját és lefotózta, hogy beazonosítsa, milyen fajta!

Lyubrai fajta volt az állat.

Már nagyon fáradt volt, ezért letáborozott.

Nemsokára reggel lett.

Nyújtózott egyet és nekilátott a ház építéséhez.

Odament egy patakhoz és ott építette a házát.

- Ó, hát kész a házam!

Öt hely volt a házban.

Pont az égre nézett és látott egy rózsaszín, cuki egyszarvút, ami szivárványt hányt.

Q-nak hívták.

Ránézett és elkiáltotta magát:

- Sosem láttam ilyen szép állatot!

Szerintem ő a legcukibb!

Talán barátok lehetünk?

Tyű, de jó lenne!

W, w, w. X, x, x. Y, y, y.

Zajosan felkiáltott:

Zsiványosan jól érzem magamat vele! – kiáltotta a király fia.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések