Írói pályázat - Simon Sebestyén, Juhász Miklós (5.a)

 Írói pályázat - Simon Sebestyén, Juhász Miklós (5.a)




A szomorú horgász

Összevésztem az asszonnyal
Rossz is lett a kedvem
Bánatomat rögtön
a tóba vetettem.

De nem csak én búslakodtam
A halak sem haraptak
Örülnék én minden lénynek
Kivéve a törpének.

Mikor végre esteledett
Meg is jött a kapás
Ponty vagy kárász gondoltam
Ki is húzom talán.

Megdöbbentem, ahogy húzott
Úgy gondoltam tok is lehet
Gyönyörű szép pikkelyein
Megcsillant a holdnak fénye

Mikor végre a parthoz húztam
Megláttam, hogy gyönyörű hal
Még utolsó erejével
A nádasba nyilallt.

Minden izmom megfeszült
Úgy húztam kifelé
Mikor már alig bírtam
Beszakadt a zsinór véle.

Még utolsó bevetésre
Bedobtam a botomat
Valamit hát vinnem kéne
Haza az asszonynak.

Még jött egy kicsi kárász
Így hát a végére
Ezt vittem haza
A család keblére.

Simon Sebestyén, Juhász Miklós

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések