Farkas Dávid cikksorozata a Budapesti Gyermekvasútról

 Farkas Dávid (8.b)  

Budapesti Gyermekvasútról 

1. rész

Farkas Dávid, 8.b-s tanulónk saját élményei alapján cikksorozatot készít a Budapesti Gyermekvasútról... 
Ennek első részét olvashatjátok.

A Budapesti Gyermekvasút

 

Általános ismertető

A MÁV ZRT. Széchenyi-hegyi Gyermekvasút (akkor nevén úttörővasút) 1948. július 31-én nyitotta meg kapuit a kirándulni és utazni vágyó emberek számára.

A mai vasútvonalat három építési szakaszra bonthatjuk:

Az első szakasz: Széchenyi-hegy-Virágvölgy. Építése 1948. április 11. és 1948. július 31. között valósult meg. A vonal ezen része 3 km hosszú.

A második építési szakasza (Virágvölgy-Szépjuhászné) 1948. július 31-től 1949. június 24-ig tartott. Az eddig elkészült vonalrész hossza közel 7 km.

A teljes vasútvonal átadására 1950. augusztus 20-án került sor. Az így létrejött vonal teljes hossza 11,2 km.

A kisvasút két végállomása Hűvösvölgy és Széchenyi-hegy.

A két fejállomáson kívül 5 középállomás üzemel a vonalon. Ezek nevei: Hárshegy, Szépjuhászné, Jánoshegy, Virágvölgy és Csillebérc.

 

A kisvasút elhelyezkedése

A vasútvonal Budapest II. és XII. kerülete között közlekedik.

A vonal mentén számos látványosság található. Ilyen például a János-hegy, amely Budapest legmagasabb pontja.




Megjegyzések

Népszerű bejegyzések